12 June 2011

Volume 1 - 90 darjah .

Assalamualaikum blog tersayang .
Kenapa kian hari terasa seperti nak putus asa ? Bukankah Allah tak suka hamba-Nya yang mudah berputus asa ? Ada pepatah , "nak 1000 daya tak nak 1000 dalih " . Ada jugak orang kata , "banyakkan bersabar .. sabar , sabar dan sabar ." Tapi kita manusia biasa . Ye , manusia biasa . Terasa berat sungguh beban yang dipikul . Rasanya tak mampu nak galas seorang diri . Diluar pandangan orang , wajah itu nampak seperti gembira dan bahgia . Tapi cuba lihat di sudut hati - nya . Terlihat kesuraman . Suluh lah mata - nya . Ternampak kesedihan . Mungkin inikah tanda - tanda orang berputus - asa ? Atau inikah tanda - tanda orang yang pasrah ?


Tepuk lah dada , tanya selera |


Buat itu dan ini . Berkata itu dan ini . Letih ! Balik - balik dibalas 1 benda yang sangat panas suhu - nya . Pedih sungguh !

Perempuan ? Flexsible dan sungguh sinonim dengan perkataan " sensitive " . Namun , semua lelaki akan faham makna sensitive itu . Tapi kenapa laman sosial menjadi bahan sensitive untuk mensensetifkan orang lain ? Disappointed .


Umur ? Tengok berapa angka umur masing - masing sekarang . Nah , memang harus berfikir ke - arah kematangan . Ke - arah hubungan serius ? Itu harus . Ke - arah alam perkahwinan ? Angka 2 dan 5 pun boleh . Masa tu , mesti dah ada di alam pekerjaan . Masa sekarang berjalan pantas . Itu kata jarum jam saat .


Dan kepada sesiapa yang dah membaca entry kali ini , tanya lah selera masing - masing . Paling penting , blog tempat kita berkongsi pendapat . Setuju atau tidak , betul atau tidak itu pendapat masing - masing . Rasa tak sengaja je nak type entry kali ini . Tapi dah terlanjur aku teruskan jugak . Maaf lah ayat berterabur . Lastly , secara officiall - nya facebook / Neddya Salim deactive sekarang atas sebab personal cause . tqvm u olls !

No comments:

Post a Comment