05 April 2011

Ungunya Cinta .

Assalamualaikum . Hari ni aku bertemakan colour purple a.k.a ungu . Mungkin ada yang tak tau ungu adalah salah satu warna kegemaran aku . Tettt ... markah bonus bagi bakal calon menantu emak aku . Haha melawak ja aih . Actually hari ni aku nak story pasal cinta boleh tak . Shhh .. shut up . Aku tau la aku bukan pakar dalam jurusan ni . Sebab setau aku tak ada pulak lecturer aku ajar topic ni dulu . Lagipun aku tak LAYAK nak coment pasal cintan cintun ni . Pasai apa .. Pasai cek tak ada boyprend lagi naa .. Huhuhu
Woi Nadea , dusshh dusshh . boleh series sikit tak dalam bab nih . Wee wee , okie okie . Aku tau aku TAK LAYAK nak bercerita pasal ni wey . Tapi aku rasa aku LAYAK untuk judge someone . Yes you rite nadea . Bukan apa , semalam ada seorang hamba Allah ni . Nana bukan nama sebenar .. Kawan aku merangkap sahabat baik aku . She had a problems with her boyfriend . OPPPSS , i mean her ex-boyfriend . Mereka ni baru je broke up . Tupp tupp aku yang dicari . Konon-konon jadi kaunselor minah  ni . Hello , aku nak jadik kaunselor kau ? Dalam bab bercinta ni ? Memang ben-cinta aku nak kaunseling kau . Aku tau memang dulu aku graduan “Dr.Cinta” .. heheh  . TAPI sekarang aku da tarik balik mandat tu .. Da lama aku tinggalkan . Da resign da .
Tapi yang si minah ni tergedik-gedik nak jugak aku kaunseling dia . Menangis-nangis kat aku . Aku ni luluh jugak la jadinya , bila dengar dia menangis .. Yela , sape yang tak sampai hati bila tengok orang nangis kan ?  Aku pun pernah jadi macam dia dulu , so aku pun cepat touching .. Lepas tu aku pun nak tak bagi kaunseling jugak la .. Tapi berbunga-bunga sikit  ayat aku bagi . Saje nak biar minah ni feeling sikit .
Bolos saje di dinding itu ..
Aku cakap kat dia ..
“Nasihat untuk kau . Kau mesti sangka bahgia kau dengan dia berpanjangan kan ? Tapi rupa2 nya meleset , bila cinta yang terjalin dalam beberapa tahun berkecai and berakhir di tengah jalan . Tapi , kau mesti lebih suka tengok apa yang da jadik sebagai takdir tuhan .. Sedih tetap sedih . Tapi sebagai manusia kita tak boleh menidakkan kuasa Allah .. Lagipun kau mesti sedar  , tak sume apa yang kita inginkan akan kita dapat .. Kau mesti percaya ada sebab nape Dia tentukan jalan cerita antara kau dengan lelaki itu sampai kat situ aje . So, untuk apa kau nak meratapi dan ingat perkara yang da jadik ? Aku tau sedih memang sedih sebab dari sayang tiba2 semua tu hilang .. Lebih perit lagi da penat2 mungusung cinta , tetiba semua tu berakhir macam tu aje .. Dari kau berendam air mata lebih baik kau penuhkan minda kau dengan fikiran posiif babe ..”
See , kau boleh nampak tak . Hope kau da ok sekarang . Aku paham sangat perasaan kau sebab aku da laluinya ..
Love Nadea xoxo .

NadeaSalim : Hello peoples , i’m Nadea . Well known as Dya too . I just want let my blog like this . Dear my blog’s readers , all of u felt good ? And 1 more thing . I don’t entertain people that say “i miss u” to me . Am i snobbish ? I don’t care . ;);););););););)











No comments:

Post a Comment