05 April 2011

cermin oh cermin .

Assalamualaikum . ;););)
Tadi aku sedang bergolek-golek di atas katil . Bulat-bulat mata macam bola . tAndanya aku belum mau tidur lagi . Wah sungguh skema ayat aku . Lantak lah. Mungkin penangan kueh karipap antu kak limah . heheh .
Agak da rasa bosan golek-golek , aku ambil cermin kecik . Ala bedak yang dalamnya ada cermin sekali tu , orang perempuan selalu panggil compact powder . Haa .. da tau kan . So sambung citer tadi balik . Aku tengah excited nak citer nih . Lepas tu aku pegang compact powder sambil belek-belek muka aku . Tetibe jer rasa tak puas tengok kat cermin kecik , aku bangun nak tukar cermin besar pulak . Heheh .
Sambil tu aku terpikir jugak . Agak-agak berapa kali dalam sehari aku tengok cermin ? Erk . Motif jugak soalan aku nih . Urmm bila da dicongak-congak , campur bangun pagi tadi , before and after mandi , keluar masuk bilik , ada lar dalam lebih dari 10 kali . Erk . lebih dari 10 kali ? Giler kau .
Ye , betul . Memang tak dinafikan . Itu yang aku rasa sedikit musykil . Tak wajarkah ? Tapi itu lah hakikatnya . Aku seorang yang suka melihat cermin . Dalam erti kata lain , pantang nampak cermin mesti nak jeling-jeling cermin tu . Kadang-kadang sampai nak naik juling . Hey , aku pun tak paham nape . Mungkin da jadi habit . Padahal bukan ada motif penting bila nak tengok cermin tu . Saje nak menggedik . Hey gediknya ..
Tambah-tambah kat rumah . Laluan nak ke dapur . Ada cermin . Asal nak ke dapur jer sempat main jeling-jeling kat cermin . Dalam hati berkata-kata , emak sangat memahami aku . Sebab tu dia buat deco begini . Hehehe . Cakap pasal cermin lagi , aku mula lah berangan . Nanti bila aku da ada rumah sendiri , aku nak rumah aku tu ada cermin besar gedabak . Bukan jer boleh nampak cantik  tapi nampak exclusive . Ruang yang kecik boleh nampak besar punya . Buzz ! Eh aku berangan eh tadi .
Hello , aku masih di sini . Orang selalu kata manusia nih macam-macam ragamnya . Termasuk lah aku . Mungkin tak ada orang yang sama macam aku dan mungkin jugak ada . Sesiapa yang da hidup 21 tahun dengan aku jer yang tau siapa aku . That is my family ..


NadeaSalim : cermin diri sendiri lagi bagus . gudnite ..





No comments:

Post a Comment