16 June 2011

Hacker serang website kerajaan Malaysia .

Assalamualaikum . Aku tadi dengar berita dari radio Hot fm . Perghh seram jugak aku dengar . Korang seram tak , kalau tak ada rasa perasaan memang tak lama lah tuh . Hehe . Oke siyes nih . Malaysia kena godam , aku rasa dulu pun aku pernah dengar jugak . Tapi yang nih kira berita terkini lah . Oh macam pemberita pulak aku kat sini . Eh !

Tau kan maksud penggodam tuh apa ? Penggodam tuh dalam bahasa orang putihnya HACKER . Dorang nih macam terlibat dalam keselamatan komputer dan boleh mengeksploit sistem atau masuk tanpa kebenaran melalui kemahiran , taktik dan pengetahuan terperinci . Wallaweh mantapp kan gaya tulisan aku muahaha *gelak jaat .

Oke , berbalik berita tadi . Geng hacker Anonymous tuh kata , dorang akan plan untuk menggodam @ hack laman web kerajaan Malaysia . Uhhh ! Itu nama Negara kita woi . Geng hacker nih kata , dorang akan menyerang pada pukul 7.30 malam GMT, 15/6/2011 Rabu iaitu (3.30 pagi, waktu Malaysia Khamis 16/6/2011) dengan menamakannya sebagai ‘Operasi Malaysia’ . Perghh . Apa motif dan misi dan visi dorang eh . Salah satu sebabnya mesti nak cari publisiti kan .


*ini lah dia hacker topi hitam .


Just pray for Malaysia .










No comments:

Post a Comment