11 April 2011

Memang tak seindah mimpi pun .

Assalamualaikum lagi . Eh font style dah tukar la . Haha blog ni memang macam ni , tukar-tukar style font mengikut mood . Oh yeah !


Rajin tak nonton kat tv1 ? ala yang rtm tu ? Apa ?? Tak rajin ? Huh tau tak apa HAHA . Eh tapi kan aku kekadang singgah jugak kat tv1 . Sebab aku nak nonton drama TRILOGI CINTA . Tak tau ? Mari sini aku nak bisik .


Ala .. Tak kan tak tau . Kau student ke stupid wey hehe gurau je ok ? Oke-oke , ala yang drama yang diapdatasi oleh novel terhangat karya Sharifah Abu Salem tu .. Dorang duk masukkan cerita novel tu dalam drama . Semua cerita ada tiga novel kalau tak silap aku . Tajuk novelnya Tak Seindah Mimpi . Haa malam tadi episod akhirnya . Tengok tak ? Apa ? Tak jugak ?


Oke fine .


Nway aku pun tak lah mengikuti drama ni sepenuhnya . Hehe . Sebab aku memang pernah baca novel-novel ni sebelum ni . Dah lama dah . Tapi novel tu entah hilang ke mana  tak tau la . Jenuhh aku cari kat rumah .


Previouse pasal drama tadi balik . Semalam keluar paper , ' MALAM INI KEJUTAN AKHIR TRILOGI CINTA . SEGALA PERSOALAN AKAN TERJAWAB ' ..
Pehh bukan main siap terpampang kat newspaper semalam . Kelakar jugak . Nak tau nape aku kata kelakar ? Aku ni kalau dah sebut perkataan kelakar ada dua makna tu .. 1 . puji 2 . tak suka


Bukan aku nak kritik banyak la . Sikit jela . Aku kecewa wey bila dah tengok drama ni dalam beberapa episod jugak . Aku rasa bukan aku sorang je rasa macam ni . Tanya la orang lain yang ada tengok jugak . Ce dengor pendapat dorang . Banyak yang negatif kan ? Dulu aku baca novel ni memang superb , dinamik , mantap dia punya jalan cerita . Cara pengarangnya tulis , sampai kita boleh dapat menyelami betul-betul cerita tu . Kalau heroinnya pengsan , kita pun rasa nak pengsan jugak . Haa nampak , aku bagi contoh tu . Dalam novel bukan main handsome watak-watak utamanya . Kalau yang heroin , pehh cantik sangat dia kabo kat buku tebal yang dah macam kamus tu . Eh entah la pendek kata dalam novel tu semua perfect and kita sebagai pembaca sangat la happy .


Tup tup keluar drama ni kat tv . Apa lagi walaupun aku terlepas beberapa episod , tapi tetap excited nak nonton . Alih-alih cerita yang keluar kat tv macam ni . Jalan cerita dipendekkan kadang-kadang tak logic . Lepas tu , oke la dorang pilih Rosyam Nor dan Fauziah Gous sebagai main character . Tak apa la jugak . K fine . Tapi yang buat aku rasa tak best , watak utama yang lain . Kira ada hero and heroin nombor dua la . Ada ke patut dorang amik pelakon tuutttt ... Tak nak la sebut sape kan . Yang mamat ni memang muka macam layak berlakon watak extra je . Yang minah ni pun memang tak sesuai watak Norseha dalam drama ni .. Belum cakap pasal watak Bibik Indonnya lagi . Ahh memang entah apa-apa . Watak yang jahat pun tak best . Kata orang jahat tapi amik pelakon muda yang lembik je aku tengok .


Macam mana ni der .

Kelakar la der .

Tak feel nak tengok .


p/s : maaf lah kritik tetap kritik . nak tunggu filem adaptasi novel Ombak Rindu , dilakonkan oleh Maya Karin . hope best .








No comments:

Post a Comment