13 April 2011

Mimpi akibat tidur mati .

Assalamualaikum dan selamat pagi . Hye :)
Jam aku update blog hari ni pukul 8.14 pagi . Nway hari ni aku bangun awal sikit dari biasa . Keje-keje rumah aku dah setlekan , tinggal tunggu mesin basuh bernyanyi je *menandakan baju dah ready untuk dijemur . Wink !


Malam tadi pukul 12 aku dah tertido , memang tak sedar apa-apa dah . Ehem ehem maksud aku lepas solat isyak . Sebenarnya tak nak tido awal , lagipun sebelum tertido aku duk text dengan member aku nama dia tak perlu lah aku sebut kat sini . Cukup la aku bagi tau yang dia ialah bakal MA . So ? lalala .
Entah mengantok sangat-sangat kot , then aku pun terus masuk mimpi .... Sampai tak sempat nak baca doa tidur hehe .


Bila bangun pagi tadi , aku tersengeh-sengeh . Kali ni sangat lah sweet mimpi aku tu . Omaigod omaigod . Aku mimpi zaman sekolah aku ! Wah sangat lah happy . Macam mana lah aku boleh termimpi semua tu . Macam tau-tau je . Actually memang sejak dua menjak tiga menjak ni , aku dalam mood rindu kat kawan-kawan lama aku . Kawan-kawan sekolah .. Bila terasa rindu yang membuak-buak , maka jadilah mimpi . Walaupun ianya mainan tidur je , ahh lantak aku tak kisah . Bukan calang-calang orang yang boleh dapat mimpi macam aku ni . Kalau ikutkan kan kan kan .. Aku memang kaki mimpi . Boleh dikatakan setiap malam aku mimpi . Walaupun aku kekadang tak ingat mimpi tu . Mimpi yang agak mustahil pun ada . Apa dia ? Ummm couple dengan pelakon . Siapa wey ? Ummm .. malu lah* Kita cakap kamu jangan gelakkan eh .. Ummm dengan Fizo .    =.= *oh no coment .


Tengok , nampak tak ? Aku bagi contoh tu . HEHE . Ok fine , sambung balik tadi . Best wey dapat mimpi balik ke sekolah and asrama . Merasa lah pakai baju sekolah balik ehee . Bila bangun pagi ni , terasa macam baru pulang dari sekolah . Alahai poyonya ^^  Maybe ni semua akibat tidur mati aka tidak sedarkan diri .


Rindu kat geng sekolah aku dulu . Nadia , Zara and Ekyn . Kiteorang berempat . Siap bagi nama group 'gedik santai' . Tak boleh belah . Memang over dan gedik pun . Tapi entah kenapa tetiba jadi enam orang group . Tukar nama pula . '6 jahanam' . Huh saje je nak bagi gempak kat group lain dulu . Dah kitaorang ada 6 orang ahli . So tak pikir panjang , terus pick nama tu . Tak tau effect akan datang , memang group aku jadi tahanan warden . Mana tak nya , nama entah apa-apa dah macam gangster sekolah . Lepas tu the hold block kat hostel , abis kiteorang conteng . Emm maksud aku , conteng nama group pakai pen murah je . Kecikk je bukan vandelisme tau ! Alaa warden pun satu . Biasa lah tu . Kan dulu trademark budak-budak sekolah . Ala yang tulis cam gini .. '6 jahanam was here..' HAHA betul tak . Kan kan kan .


Tak dinafikan memang banyak memori especially masa aku joint tarian kat hostel dulu . Masa tu form4 . Freshy la masa tu , kan aku sekolah teknik hehe . At the 1st time , aku saja-saja walk in pergi audition untuk selection tarian tu . Saja nak gedik , tapi tak apa aku dah ada experience kebudayaan dekat sekolah rendah dulu . Tengok , tak pasal-pasal aku dipilih untuk tarian karnival asrama tahun tu . Kawan aku Nadia pun dipilih jugak tau . Eeee kiteorang ni dah macam couple je , nama dah la sama . Satu kelas and satu course lagi . Tapi dia cantik than aku . Aku ni comot je hehe . OH lupa , pasal tarian kebudayaan tu hostel kiteorang johan antara asrama . Pehhh memang tak sangka la kan . Tak sangka kiteorang ni berbakat .. Cewah haha . Tapi lepas abis sekolah , langsung aku tak involve dalam tarian ni . Memang antara minat aku , tapi macam segan bila dah besar-besar ni . Kalau ada chance pun , aku tak nak kot . Lagipun maybe tangan aku ni dah tak lembut macam dulu hehe . Keras dan bengkok-bengkok lagi  =.=


Tengok , punya la panjang cerita pasal aku masa sekolah dulu . Ini pun aku dah shortcut kan . Kalau nak cerita , memang 3 hari baru abis kot hehe . Melampau tu , dush dush ! Daripada nak cerita mimpi , terus cerita lain pula . Apa daa aku ni ... Its oke , lantak la lari tajuk sikit .


Ok lah , aku rasa cukup lah tu . Banyak lagi kerja aku nak setlekan ni . Thanx a lot sebab sudi baca . Jumpa lagi , kalau senang singgah la ^^


NadeaSalim : Semuanya akan berubah bila angka usia meningkat ..

No comments:

Post a Comment