13 April 2011

TERKEJUT BERUK .

Assalamualaikum ..
Petang yang indah hari ni bertukar kepada petang yang gelap . Haa nak tau sebab apa ? Teka lah . Opss tak payah . Baca je entry aku kali ni ok . Tak nak baca sudah , boleh belah  out . Kenapa i hari ni emo semacam ? Mana tak emo . Macam ni , baru tadi aku rasa happy sikit sebab kerja rumah aku dah setlekan . So boleh lah aku relax sikit kan . Lepas aku uruskan diri aku ni , entah kenapa rasa terdetik nak masuk bilik anak sedara aku *da maklum kan aku stay rumah my sis ?


Sambil nyayi lagu Anuar Zain , sedetik lebih ..
~~ kasihku ku amat menyintai kamu
      kerna kau menghiasi hidup
      ku kan terus mencinta
      sedetik lebih
      setia selamanya ...............


* senyap .



"Astaqfiruallahhalazim ...... ini bilik ke hape ?


* rasa nak pengsan .


"Aku tau lah ni bilik budak lelaki umur tahun 4 .. Tapi agak-agak la .. Aku baru kemas bilik ni 2 hari lepas ."


Haa macam tu lah ceritanya . Terkejut beruk ! Beruk pun tak terkejut camni . Hati siapa tak panas bila tengok bilik bersepah . Buku-buku merata tempat . Pensil colour , duit syiling tercampak-campak . Towel sidai atas kalit . Baju kotor tak asingkan , main campak je . Ya rabbi .. Orangnya tak ada pergi sekolah . Nasib tak ada tadi , kalau tak free-free je kena ngomel dengan aku . Aku ni kalau jerit boleh tahan jugak . Boleh kalah Jacylin . =.=


Baru je badget nak baring-baring guling-guling jap . Sabar je lah .. Nakal betul anak saudara aku yang sorang ni . Dah la kuat loyer buruk . Naik loye aku dengar dia merepek . Pelik betul , ada bilik sendiri tak nak gunakan dengan baik . Agaknya dah berapa ratus ribu parents dia bagi nasihat . Kesian . Macam-macam hal budak-budak ni . Sengaja ke apa ? Al maklumlah entah-entah sengaja je sebab maksu dia ada kot . Uhh tak pasal-pasal maksu dia jugak yang kena . Tadi bila aku masuk bilik dia , kertas-kertas dimain gunting-gunting  . Haa kat situ dah tau dah mana punca sampah . Bilik punya la besar untuk dia sorang duduk . Tapi tak pandai nak jaga .


Dah tu konklusinya aku lah jugak yang  kemeh   kemas tadi . Nak harap mama dia , tak tentu . Busy , weekend baru gotong-royong rumah . Itu pun InsyaAllah . Nasib baik aku stay sini sementara . Boleh la tolong apa yang patut . Nak tak nak family aku jugak kan kan kan . Kasihan jugak , sebab husband kakak aku pun stay kat kota bharu . Emmm .


Dan sebab insiden terkejut beruk ni , maka terhasilnya entry ini . Maaf lah , aku just dapat luahkan kat sini . Tak tau nak luah kat mana dah . Erk .


NadeaSalim : seorang yang pembersih . wink ^^








No comments:

Post a Comment