11 April 2011

TERLEWAT SOLAT SUBUH . Subhanallah.

Assalamualaikum :) Wey korang ini rasanya 1st time aku update pagi-pagi buta . Aicehh kecohla kau Nadea , tak ada lah pagi sangat . Hehe . Nway memang motif sangat la tajuk entry aku kat atas tuh . Terlewat solat subuh ?? Yezza yabedabedu .. Dengan rasa khilaf , aku mengaku . Angguk-angguk geleng-geleng  . Giler ! Solat subuh dah nak pukul 7 ! Solat apa tuh cik Nadea woii .. Alahai dah lama tak buat keje macam nih . Berdosanya aku Ya Allah .


Ok stop . Tak payah banyak cakap la . Kau dah la bangun lambat hari ni . Just straight t0 da point .


Oke - oke la ..


Alang-alang entry pasal lewat solat subuh ni , aku ada benda lain jugak nak cerita wey . Haa sini-sini aku nak cerita . Duk rapat-rapat sikit eh . Eh tak payah bukak telinga besar-besar pun tak apa ! Bukak mata luas-luas sudah la .. ^^


Dan ceritanya begini ..


Apabila Mat terjumpa Zura dia terus memakai ketayap . Mat tahu ayah Zura alim orangnya . Bukan sebarang orang boleh jadi menantunya . Mujurlah Mat pandai berlakon .

Apabila melihat ketayap atas kepala Mat tak pernah lekang , Haji Din setuju nikahkan anaknya dengan si Mat . Dengan sekali lafaz , sahla akad nikah ..

Malam pertama Mat dan Zura lambat tidur . Banyak benda nak dikemas . Akhirnya semua tertidur setelah pukul 2 pagi . Esoknya , Haji Din kejutkan seluruh keluarga berjemaah solat Subuh . Mat terlambat bangun , Haji Din suruh Mat solat sendiri .

Mat pun iqamat dan tunaikan solat Subuh . Selesai beri salam , Haji Din tanya Mat . "Hai Mat , kenapa solat Subuh tiga rakaat ?"

Lantas Mat jawab . "Eh yeke tiga rakaat?Rasa-rasanya dah cukup empat rakaat tadi ayah."

Masya-Allah ! Haji Din mengucap panjang ..


HAHA . Lawak la wey . Gelak la wey . Erkk ! Tak lawak ke ? Senyap je . Oke fine *malu .






NadeaSalim : LAWAK sumber dari Mastika . TQ Mastika ! ;)



No comments:

Post a Comment