03 April 2011

Toksin Masuk Toksin Keluar .

Assalamualaikum :D
Korang tau tak motif sangat entry aku kali nih . Aku tau aku nih bukan doctor gigi mahupun doctor bersalin . Bukan doctor falsafah . No no no .. Tapi atleast aku melihat dan mendengar . Maybe lewat sikit untuk aku update pasal benda nih , ala tak apa lah lagi pun baru last week aku dengar pasal benda nih . And maybe ada sesetengah orang yang da tau bila baca jer tajuk kat atas tuh kan . Ala cammon lah , mungkin ada baki-baki orang yang tak tau lagi . sure lah . Jeng jeng jeng . Mengenai apakah itu ?


Actually , tajuk dia pun aku da rasa best n surprise nak tau . Benda yang beria aku tulis tadi ialah buku pertama yang ditulis oleh Dr Yasmeen Mohammed . Beliau seorang pensyarah ..
Dalam buku nih boleh dikatakan semua fakta yang kita kena tau tentang toksin dalam badan kita ..



"Buku ini memberi pengetahuan asas dan maklumat penting mengenai kesihatan tubuh kita . Ia membongkar proses yang berlaku didalam sistem badan yang boleh menyebabkan alahan , keradangan seterusnya mengakibatkan pelbagai jenis penyakit . 
Penyakit tidak akan timbul dengan sendirinya tanpa sebab . Ia sebenarnya adalah hasil daripada gaya dan pola kehidupan seseorang iaitu apa yang kita minum dan makan seharian . Hanya dengan pilihan pemakanan yang betul di samping mengamalkan pengambilan nutrisi suplemen dapat memberi kita harapan dan mengubah seseorang agar sentiasa tampil sihat , cergas dan cantik secara semula jadi .."
Haa tengok , siap google search lagi . Buku nih da dijual pun . Kalau tak silap aku rm13.00 jer .




Aku copy banyak-banyak pun kadang2 payah jugak nak paham kan ? Tapi gini la teman nak kabo sikit . Ate cer kabo awe-awe tadi . Idak le teman susah . Hehe . Ok , melalui pendapat n pandangan aku la kan . Untuk orang yang ada sakit kronik , sakit yang sederhana , atau  sakit yang sikit-sikit .. Pagi-pagi tuh , lepas solat subuh tuh pegi la bukak tingkap . Biar udara masuk . People need oxygen . Bukan payah pun . Kau nak sambung tido sampai tengahari pun , bukak tingkap umah dulu . Ok ? Ada lagi , lepas tuh jangan selalu keluar malam . Udara malam tak elok untuk tubuh manusia . Perghh ini la budak-budak zaman sekarang . Termasuk aku , masa muda-muda dulu ada la jugak keluar time malam . Idak le teman nak keluar time matahari terik . Panas . Ok ? Ada lagi , lepas tuh jangan lar main hentam makan jer . Control lah sikit pola makanan tuh . Ok ? And last dari saya , stop merokok .



Kehidupan kita nih penuh dipenuhi dengan benda asing nih iaitu toksin . Setiap kali kita bernafas , makan , minum , toksin hampir masuk dalam badan kita woii .



Nadea Salim : penyakit takkan timbul tanpa sebab

1 comment:

  1. mohon share comment di facebook alaf21 & grup buku karangkraf yea... tq!

    ReplyDelete