12 May 2011

serius part 1 .

Assalamualaikum sekali lagi :) Act entry kali nih memang dari hari tuh lagi tersimpan dalam draft . Time tuh tak jadi nak post sebab ada problem connection sikit . But its ok aku post jer .


Bila cakap pasal lelaki , semua orang tau yang lelaki nih gagah , body mesti mantap , kulit keras macam kulit buaya . diorang jugak lah dikatakan macam khalifah yang meluruskan rusuk yang bengkok , memimpin keluarga dan diangkat macam pembuat keputusan yang bijak tanpa emosi . dan , diorang jugak lah yang menuding jari menyalahkan kaum hawa yang konon terlalu beremosi dalam membuat keputusan . 


Hello , holla and whats up . Kat sini , bukan Nadea nak angkat darjat diorang . Bukan nak agung2kan darjat diorang . Jauh sekali nak bagi pingat or pengiktirafan . tak mungkin tak mungkin .. Nak kata diorang nih ensem sangat tak ada ensemnya . Harap remos jer bubuh jel . Miskin dengan budi bahasa adalah . Tanggungjawab tak ada , lemah kawal diri dan nafsu nafsi . Aku bukan kata guna emosi tapi rasional . Bukti ada depan mata .


Kata Amir raja lawak , "i'm sorry .."
Aku pun nak m sorry jugak sebab mana tau kot2 kaum2 lelaki yang terbaca entry aku kali nih bengang atau terasa . Babe , sila baca betul2 and baca sampai habis eh . TQ .


Ok tadi aku kata bukti ada depan mata kan ? Ce tengok jer kes2 lori or treler yang eksiden hari tuh . Nyata kan ? Tak perlu nak menyorok di sebalik tembok atau pon longkang . 1stly , lori yang bawak duit syiling bernilai 75 ribu ringgit eksiden , lepas tuh syiling berterabur kat atas jalan raya . Ada lagi , lepas tuh ada kes treler yang bawak muatan beras kg pulak terbalik . Lepas tuh kan , apa lagi . Ramai lah golongan yang gagah perkasa tadi tolong . Tolong kutip duit dan beras tuh , tak pikir benda tuh halal ke haram . Tak pikir itu hak orang ke tak .


And yang dah buat aku tersengeh , bila diorang nih sanggup amik barang2 peribadii mangsa yang aku rasa sama jer jantina dengan diorang nih . ishhh3 .. nak selamatkan mangsa ? jauh sekali lah .. dibiarkan mangsa terbiar adalah . Jual ikan betul . Sellfish . Kalau ada lori susu terbalik pon diorang sanggup tertonggeng-tonggeng kutip beribu2 botol susu yang berterabur tuh . "ini rezeki kami , kalau tak amik orang lain amik .."
Hello , kalau orang nak telan clorox , kau nak ikut telan ker ? Kalau orang nak berbini 4 , kau pon nak ikut jugak ?  Walaupun tau yang kau tak mampu . kehkehkeh


Hmm mereka jer yang ada kudrat nak buat kerja2 'amal' tuh kan . Diorang kan kuat , gagah . Kan kan kan . Kalau aku nih lelaki dah lama aku berjalan dengan tutup muka dengan tudung saji . Malu ! Malu sebab kaum sendiri tergamak buat macam tuh . Tuh hanya kalau .. Syukurlah aku nih PEREMPUAN .. Hey orang semua dah tau yang kerja tolong2 nih 1 amalan yang mulia . Tolong bersih jalan raya , tolong kutip beras .. Tapi tak ada pulak yang nak tolong mangsa eksiden ? Agak2nya lah kan .. Kalau la .. Nih kalau je . Kalau lah lori  balak , lori taik , lori sampah ataupon lori bawak babi yang terbalik , diorang tolong kutip tak ? Tolong bersihkan jalan tak ?  Umm itu just diorang yang tau . Just diorang yang ada kudrat gitu2 . Lastly apa yang sure sangat kalau la ada insiden kat kedai2 emas , kedai runcit , ataupon bank .. Diorang mesti tolong bersihkan sekali . Sekian , terima kasih ^^
Okbakalakau ! kiki bah !


NadeaSalim : entry sangat sensitif . kalau kena tepat batang hidung , auchhhh ! pedasnya . tak perlu lah aku nak letak 'CERITA INI TIADA KAITAN ANTARA YG HIDUP ATAU YG TELAH MATI ..'







picture : aku tak aktiv twitter dah .














No comments:

Post a Comment